Oldtimeri

Audi A3 traje već dva desetljeća i tri generacije: prodano više od četiri milijuna vozila od one s troja vrata preko izvedbe bez krova do modela RS3, ukupno su dostupne 54 inačice

Marka sa četiri prstena slavi godišnjicu modela Audi A3. Ovaj uspješni Audijev model svoj debi doživio je prije 20 godina na Frankfurtskom sajmu automobila. Danas je ovaj premium kompakt dostupan u četiri karoserijske izvedbe, s izborom četiri pogonska sustava i tri paketa opreme. Audi je model A3 predstavio 1996. na Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu (IAA). Ovaj automobil razvijen je od samog početka na platformi modela Golf IV, koji je predstavljen 1997. godine. Od prve generacije, Audi A3 mogao se pohvaliti inovacijama i značajkama visoke klase, što ga čini osnivačem premium kompaktnog segmenta. U početku, A3 bio je dostupan kao kompakt s troja vrata u tri paketa opreme sa četiri različita benzinska i dizelska motora. U rujnu 1998., po prvi put u modelu A3, Audi je quattro stalni pogon na sve kotače doveo u kompaktni segment. Izvedba s petora vrata došla je u ponudu u ožujku 1999.

Audi A3 traje već dva desetljeća i tri generacije
Audi A3 traje već dva desetljeća i tri generacije

U proljeće iste godine ova marka označila je prekretnicu s prvom generacijom posebno sportske izvedbe Audi S3, koja je uključivala 1.8 litreni četverocilindričnim motor s turbo punjačem i pet ventila po cilindru, koji je razvijao snagu od 154 kW (210 KS). Podijeljena prednja maska, koja se još uvijek koristila u drugoj generaciji modela A3, 2005. godine zamijenjena je Singleframe maskom, koja je postala prepoznatljivi dizajnerski element ove marke. Audi je 2008. proširio svoju A3 obitelj prvom izvedbom s otvorenim krovom, modelom A3 Cabriolet s klasičnim mekanim krovom od tkanine.

Audi A3 traje već dva desetljeća i tri generacije: prodano više od četiri milijuna vozila od one s troja vrata preko izvedbe bez krova do modela RS3, ukupno su  dostupne 54 inačice
Audi A3 traje već dva desetljeća i tri generacije: prodano više od četiri milijuna vozila od one s troja vrata preko izvedbe bez krova do modela RS3, ukupno su dostupne 54 inačice

Sada, kao dio treće generacije, Audi A3 je po prvi put dostupan kao limuzina. Ova izvedba modela A3 svoju premijeru doživjela je na Ženevskom salonu automobila 2012. U 2016. svaka izvedba ovog modela doživjela je tehnološku nadogradnju. Audi RS 3 Sportback predstavlja sportsku inačicu ovog modela. Prva generacija predstavljena je 2011., s peterocilindričnim motorom koji je razvijao snagu od 250 kW (340 KS). U 2015. slijedilo je drugo izdanje modela RS3 Sportback s motorom snage 270 kW (367 KS). Te godine na Pariškom sajmu automobila, Audi je predstavio izvedbu RS 3 Limousine. Ovaj model pokreće 2.5 TFSI motor snage 294 kW (400 KS), što ga čini najsnažnijim peterocilindričnim motorom na tržištu.

Audi A3 traje već dva desetljeća i tri generacije
Audi A3 traje već dva desetljeća i tri generacije

Kokpit: s analognog na digitalni
Prva i druga generacija modela Audi A3 silazila je s proizvodne trake s analognim brzinomjerom i brojačem okretaja. Trenutni A3 dostupan je s Audijevim virtualnim kokpitom. Ovaj potpuno digitalni kokpit najvažnije informacije prikazuje na TFT zaslonu visoke razlučivosti i dijagonale od 12,3 inča. Vozač se može prebacivati između dva prikaza pritiskom na tipku ”View” na multifunkcijskom upravljaču. U Classic prikazu, instrumenti su veliki kao konvencionalni analogni instrumenti. Međutim, u Infotainment prikazu dominira središnji prozor. Ovaj prikaz pruža više prostora za navigacijsku kartu ili prikazuje lako čitljive popise telefona, radio prijemnika i audio sustava. Brojač okretaja i brzinomjer u ovom slučaju su prikazani kao mali okrugli instrumenti.

Audi A3 traje već dva desetljeća i tri generacije
Audi A3 traje već dva desetljeća i tri generacije

Pogonski sustav: od konvencionalnog do alternativnog
Model A3 je predvodnik u Audijevoj ponudi modela što se tiče i izvedbi pogonskih sustava. Osim osam konvencionalnih benzinskih i dizelskih motora, A3 serija je od treće generacije također dostupna s dva alternativna pogonska sustava, model pokretan prirodnim plinom i plug-in hibridni model. Audi A3 e-tron je prvi plug-in hibrid ove marke. On spaja 1.4 TFSI s električnim motorom. Motor s unutrašnjim sagorijevanjem razvija snagu od 110 kW (150 KS) i okretni moment od 250 Nm, dok za električni motor ove brojke iznose 75 kW i 330 Nm. Snaga sustava od 150 kW (204 KS) omogućuje sportske performanse. Kada se spoji na 380 voltnu trofaznu utičnicu, za potpuno punjenje litij-ionske baterije (8,8 kWh) potrebno je malo više preko dva sata.

Audi A3 traje već dva desetljeća i tri generacije
Audi A3 traje već dva desetljeća i tri generacije

Mjenjač: prvi automatski mjenjač s dvostrukom spojkom
Utrkama inspirirani elektro-hidraulični mjenjač s dvije spojke doživio je svoj debi kao serijski model s drugom generacijom modela A3. Zahvaljujući munjevitim promjenama stupnjeva bez prekida u prijenosu snage, omogućio je sportsku vožnju. Danas, S tronic mjenjač s dvostrukom spojkom učvrstio je svoju poziciju u skoro svakom modelu ove obitelji.

Audi A3 traje već dva desetljeća i tri generacije
Audi A3 traje već dva desetljeća i tri generacije

Svjetlo: od halogenih do Matrix LED
A3 prikazuje razvoj tehnologije svjetala u zadnjih 20 godina. Prvi Audi A3 bio je opremljen s halogenim svjetlima. Danas, ovaj premium kompakt standardno se oprema ksenonskim svjetlima. Opcijska Matrix LED prednja svjetla cestu osvjetljavaju sa svjetlosti koja je vrlo slična dnevnoj svjetlosti, bez zasljepljivanja drugih sudionika u prometu. Čak 15 LED lampi u svakom Matrix LED prednjem svjetlu uz pomoć tri reflektora emitiraju dugo svjetlo. Kamera iza unutrašnjeg osvrtnog zrcala kontrolnoj jedinici šalje potrebne informacije. Kontrolna jedinica po potrebi pali i gasi pojedinačne LED lampe, te im smanjuje intenzitet u 64 koraka. Matrix LED prednja svjetla time mogu postići nekoliko milijuna različitih snopova svjetlosti. Ona specifično osvjetljavaju prometne znakove sa 30 posto manje snage kako bi se spriječio odbljesak od površine znaka.  

Audi A3 traje već dva desetljeća i tri generacije
Audi A3 traje već dva desetljeća i tri generacije

Sustavi pomoći: mali korak do autonomne vožnje
Razni sustavi pomoći u vožnji u modelu A3 predstavljaju brzinu kojom Audi razvija električne sustave i elektroniku. Trenutni model nudi takve sustave kao što su Audi active lane assist ili Audi pre sense front uključujući predviđajuću zaštitu pješaka. Opcijska pomoć u prometnom zastoju u trenutnom modelu A3 predstavlja revoluciju. Sustav omogućuje održavanje udaljenosti do vozila ispred u gustom prometu. Ako vozač kombinira pomoć u prometnom zastoju i S tronic mjenjač, A3 automatski ponovo kreće nakon kratkog zaustavljanja. U sporom prometu do brzine od 65 km/h na dobro asfaltiranim cestama, pomoć u prometnom zastoju čak i preuzima upravljanje vozilom, što predstavlja ključni korak prema autonomnoj vožnji.  

Audi A3 traje već dva desetljeća i tri generacije
Audi A3 traje već dva desetljeća i tri generacije

Model uspjeha: od 1996. isporučeno je preko četiri milijuna vozila
Dvadeset godina modela Audi A3: samo u Njemačkoj, kombinacija oblika karoserije, motora, mjenjača i pogonskog sustava vodi do 54 inačice ovog premium kompaktnog modela. Automobil iz Ingolstadta sada je postao globalni igrač, te je osvojio ceste na preko 100 tržišta. Audi proizvodi modele Audi A3, A3 Sportback i A3 Sportback e-tron u tvornici u Ingolstadtu. 2001. godine, Audi grupa dio proizvodnje preselila je u grad Győr u Mađarskoj. Danas se tamo proizvode modeli Audi A3 Limousine i A3 Cabriolet. Za kinesko tržište, Audi proizvodi modele A3 Sportback i A3 Limousine u svojoj tvornici u gradu Foshan. Ukupna količina proizvedenih komada ovog modela od njegovog predstavljanja prije 20 godina iznosi preko četiri milijuna.

Audi A3 traje već dva desetljeća i tri generacije
Audi A3 traje već dva desetljeća i tri generacije


www.AUTOMANIA.hr pratite putem Mobilni | Youtube | Twitter | Facebook | ISSUU

KOMENTARI

comments powered by Disqus

AUTOMANIA.TV

Učitavam video ...

ANKETA