Tehnika

Bosch Home Zone: parkiranje bez nesreća - ova tehnologija pretvara svakog u stručnjaka za parkiranje

Parkiranje vozila katkada se može pretvoriti u pravu dramu. Pokušaji vozača da uguraju automobil u parkirno mjesto sve češće završavaju udubinama i ogrebotinama. U proteklih 10 godina broj nesreća tijekom parkiranja i manevriranja povećao se za više od 30 posto. Prema istraživanju koje je 2015. godine provelo osiguravajuće društvo Allianz, na tu vrstu nesreća sada otpada više od 40 posto svih automobilskih nesreća s materijalnom štetom. Jedan od glavnih uzroka loša je vidljivost iz vozila. „Kada ljudi ne mogu sami parkirati, na scenu stupa naša tehnologija”, izjavio je dr. Dirk Hoheisel, član upravnog odbora tvrtke Robert Bosch GmbH. Primjerice, s pomoću automatizirane pomoći pri parkiranju automobil se može smjestiti na parkirno mjesto na dodir tipke i bez izazivanja nesreće. Vozač cijelim procesom može jednostavno upravljati putem pametnog telefona, čak i izvan vozila. Bosch ide i korak dalje sa sustavom za pomoć pri parkiranju Home Zone koji bi trebao biti spreman za proizvodnju 2019. godine. Taj sustav pomoći može po potrebi i potpuno samostalno dovesti automobil do parkirnih mjesta udaljenih do 100 metara, a zatim smješta automobil na parkirno mjesto.

Vozači mogu sami obučiti Boschev sustav za pomoć pri parkiranju Home Zone. Pomoć pri parkiranju Home Zone djelomično je automatizirana funkcija koju vozač i dalje treba djelomično nadzirati. Namijenjena je repetitivnim manevrima parkiranja, na primjer, kod kuće ili na dodijeljenom parkirnom garažnom mjestu. Posebnost te tehnologije činjenica je da sustav za pomoć pri parkiranju Home Zone uči i sprema pojedinačne vozačke manevre. Kada to učini, može ih izvoditi i samostalno, a vozač treba samo pritisnuti tipku. Što je još bolje, Boschev sustav uči isprve. Radi na sljedećem principu: vozač aktivira funkciju učenja sustava pomoći kada se automobil nalazi u željenom početnom položaju. Zatim tijekom probne vožnje polako (brzinom hoda) smješta automobil na parkirno mjesto udaljeno najviše 100 m. Sustav sprema početni položaj, odredište i rutu vožnje između te dvije točke. Nakon toga sustav za pomoć pri parkiranju Home Zone može preuzeti parkiranje automobila od definiranog početnog položaja. Vozači mogu ostati u automobilu ili upravljati procesom izvana, bilo sigurnosnim prekidačem na ključu za paljenje ili putem pametnog telefona. Boschev sustav može naučiti i primijeniti do 10 različitih manevara u vožnji za repetitivne situacije parkiranja.

Sustav pomoći Home Zone može po potrebi i potpuno samostalno dovesti automobil do parkirnih mjesta udaljenih do 100 metara, a zatim smješta automobil na parkirno mjesto
Sustav pomoći Home Zone može po potrebi i potpuno samostalno dovesti automobil do parkirnih mjesta udaljenih do 100 metara, a zatim smješta automobil na parkirno mjesto

Sustav pomoći samostalno zaobilazi statične prepreke. Različiti Boschevi senzori sudjeluju u radu sustava za pomoć pri parkiranju Home Zone. Primjerice, za to se rješenje koristi ukupno 12 ultrazvučnih senzora ugrađenih u prednje i stražnje odbojnike te stereo videokamera montirana u blizini retrovizora. Umjesto stereo videokamere to rješenje moglo bi upotrebljavati i četiri radarska senzora, po jedan na svakom kutu vozila. Sustav za pomoć pri parkiranju Home Zone upotrebljava senzore za orijentaciju tijekom vožnje do i smještanja na parkirno mjesto. Također se može sjetiti svih predmeta uočenih tijekom probne vožnje, kao što su stupovi ili stabla. Sustav stalno uspoređuje položaj automobila s pohranjenim položajem predmeta u okolini vozila. Ako senzori uoče nepoznatu statičnu prepreku kao što je kanta za otpatke ostavljena na putanji automobila, vozilo će se automatski zaustaviti. Ako se prepreka može izbjeći laganim odstupanjem od trenutačne rute, automobil će je samostalno zaobići.

Rezultati jednog istraživanja pokazali su da sudari tijekom parkiranja i manevriranja čine 40 posto svih automobilskih nesreća s materijalnom štetom
Sustav za pomoć pri parkiranju Home Zone može potpuno samostalno izvoditi repetitivne manevre parkiranja
Novi Boschev sustav trebao bi biti spreman za proizvodnju 2019. godine

„Automobili s Boschevom tehnologijom bolji su u parkiranju od većine ljudi”. Boschev sustav tijekom parkiranja također automatski ispravlja slučajeve nepreciznosti. Čak i ako vozač prije aktiviranja sustava za pomoć pri parkiranju Home Zone ne ostavi automobil točno na spremljenom početnom položaju, to za sustav ne predstavlja nikakav problem. Nema problema čak i ako vozač pogrešno parkira automobil na kraju probne vožnje. Naime, sustav pomoći tijekom planiranja svoje rute može ispraviti odstupanja do dva metra. „Boscheva tehnologija bolja je u parkiranju od većine ljudi”, izjavio je Hoheisel. I to nije sve:sustav za pomoć pri parkiranju Home Zone može i izaći iz parkirnog mjesta. Jednostavnim dodirom tipke na pametnom telefonu ili ključu za paljenje sustav automatski doveze automobil na definirani početni položaj, a vozač treba samo ući u vozilo i odvesti se. Stoga se vozači ne moraju uvlačiti u vozilo ili izvlačiti iz njega kada je parkirano na uskom parkirnom mjestu.


www.AUTOMANIA.hr pratite putem Mobilni | Youtube | Twitter | Facebook | ISSUU

KOMENTARI

comments powered by Disqus

AUTOMANIA.TV

ANKETA